Αναζήτηση

Το δημοτικό του Φουρφουρά στην παγκόσμια λίστα της εναλλακτικής εκπαίδευσης

Δημοσίευση από: Παναγιώτης Σαϊνατούδης στις: .

Το Σχολείο της Φύσης και των Χρωμάτων στο Φουρφουρά έγινε δεκτό χωρίς τις ετήσιες εισφορές που κανονικά απαιτούνται στη παγκόσμια λίστα των Σχολείων της Εναλλακτικής εκπαίδευσης (παρέα με το Summerhill, το Sands School, τα Sudbury, τα Waldorf, τα Σχολεία του Δάσους κ.α.)

http://www.educationrevolution.org/store/findaschool/memberschools/

εκπροσωπώντας τη χώρα μας σε μια εκπαιδευτική κοινότητα που θέτει διαφορετικούς στόχους. Eυχή της υπέροχης ομάδας των δασκάλων του σχολείου είναι «το λινκ της Ελλάδας να γεμίσει με σχολεία και μακάρι κάποτε να έχουμε και ελληνική είσοδο στα δημοκρατικά σχολεία».

Λυκείο Σολέας Κύπρου

Δημοσίευση από: Άρης Παύλος στις: .

Ο πρώτος σχολικός λαχανόκηπος στην Κύπρο, με παραδοσιακές ποικιλίες σπόρων από το Πελίτι έφερε παραγωγή. Αυτός είναι ο σχολικός λαχανόκηπος που έφτιαξαν τα παιδιά του Λυκείου Σολέας με τον Άρη Παύλο, (o Άρης Παύλος είναι ο συντονιστής της τοπικής ομάδας του Πελίτι, στην Αίγινα) στα πλαίσια της επίσκεψης του το Νοέμβριο του 2013 στη Κύπρο.

POST Soleas Veggie Garden copy

Σάββατο 15/2/2014

Δημοσίευση από: Παναγιώτης Σαϊνατούδης στις: .

Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΒΙΟΛΟΓΙΑ
Είναι ο τίτλος της  8ης Διημερίδας Βιολογίας που διοργανώνεται από το Ράλλειο Γενικό Λύκειο Πειραιά υπό την αιγίδα της Ένωσης Βιοεπιστημόνων. Το Πελίτι θα εκπροσωπηθεί το Σάββατο 15/2/2014 και ώρα 12.00 από την Βάσω Κανελλοπούλου με ομιλία που θα έχει  θέμα «Παραδοσιακοί Σπόροι: ένα κομμάτι της βιοποικιλότητας που χάνεται». Πληροφορίες,  http://lyk-ralleion.att.sch.gr.

7η Απριλίου και η κρίσιμη μάζα

Δημοσίευση από: Παναγιώτης Σαϊνατούδης στις: .

Η 7η Απριλίου και η κρίσιμη μάζα
Μέρα αφιερωμένη από το Πελίτι στις τοπικές ποικιλίες

 Το Πελίτι στην προσπάθεια του να κάνει γνωστό το θέμα των ντόπιων ποικιλιών, πρότεινε την 7η Απριλίου ως μέρα αφιερωμένη στις ντόπιες ποικιλίες.

 Η αφορμή δόθηκε από τους μαθητές του Γυμνασίου Λεχαίου Κορινθίας.

 Η σκέψη ήταν και είναι ότι αν συντονιστούμε μερικές χιλιάδες άνθρωποι σε ένα θέμα τότε αυτό το θέμα εξελίσσεται προς το καλύτερο με βάση τον νόμο της κρίσιμης μάζας.

 Η κρίσιμη μάζα είναι ένα θεώρημα της φυσικής, σύμφωνα με το οποίο αν αρκετά από τα άτομα μιας μάζας από ουράνιο ή από οποιαδήποτε άλλη ραδιενεργή ύλη αρχίσουν να μεταβάλλονται από ύλη σε ενέργεια (αναφερόμαστε δηλαδή στην ατομική βόμβα) και ξεπεράσουν κάποιον οριακό αριθμό, τότε όλα τα υπόλοιπα άτομα της συγκεκριμένης μάζας θα ακολουθήσουν την ίδια αντίδραση και θα μετατραπούν, θα αλλάξουν.

 Και αν μεταφέρουμε την αντιστοιχία αυτού του νόμου της φυσικής στην ανθρώπινη κοινωνία, τότε, αν αρκετοί άνθρωποι (σε αναλογία ενός ποσοστού 10%), αρχίσουν να επιθυμούν ντόπιους σπόρους περισσότερο από όσο επιθυμούν τα υβρίδια, τότε αυτή η επιθυμία μπορεί σιγά – σιγά να απλωθεί σε όλη την ανθρωπότητα, φέρνοντας ραγδαία αλλαγή. Ο ρυθμός αλλαγής από ένα σημείο και μετά δεν ακολουθεί αριθμητική αλλά γεωμετρική πρόοδο.

 Αυτή είναι η ελπίδα. Χρειάζεται να αποφασίσουμε ότι προτιμάμε μια κοινωνία που θα καλλιεργούμε τη γη με σεβασμό και αγάπη, με παραδοσιακές ποικιλίες, με αρώματα και γεύσεις. Από ένα σημείο και μετά όλη η κοινωνία θα καταλάβει αυτή την ανάγκη. Κι αυτό το βλέπουμε ήδη. Το θέμα των ντόπιων ποικιλιών είναι ένα θέμα που συζητιέται πλέον παντού.

 Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε με τις εκδηλώσεις της 7ης Απριλίου, να αυξήσουμε τον αριθμό των ανθρώπων της κρίσιμης μάζας.

Παιδικός Σταθμός Παιδόραμα

Δημοσίευση από: Έλλη Καρσανίδου στις: .

«Από χέρι σε χέρι κι από γενιά σε γενιά»

Χέρια παιδικά παρέδωσαν σπόρους ντόπιων ποικιλιών στα χέρια των γονιών τους.

Με μια ιστορία θα στο πω... Το παραμύθι του EricCarle Το σποράκι ταξιδεύει , από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο, ενσαρκώθηκε από παιδιά ηλικίας τριών έως τεσσάρων χρόνων στο φυσικό χώρο του περιβολιού του παιδικού σταθμού Παιδόραμα. Εμψυχωμένο από τα μικρά παιδιά, έδωσε φωνή σε ένα αίτημα που είναι επιτακτικό πια στις ημέρες μας. Τη σύνδεση μας με το περιβάλλον που ζούμε. Την ανάγκη συνειδητοποίησης πως είμαστε ένας κρίκος μόνο στον κύκλο της ζωής. Και πως είναι ανάγκη να κρατάμε τη συνοχή μας με όλους τους άλλους κρίκους που συμμετέχουν στο γίγνεσθαι, ώστε ο χορός να συνεχίσει «καλά να κρατεί».

Το παραμύθι αυτό με λίγα κι απλά λόγια φτάνει κατευθείαν στο μεδούλι της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης .Ο μεγάλος παραμυθάς EricCarle ακολουθεί τον κύκλο του ταξιδιού των σπόρων ενός ηλιοτρόπιου, διατρέχοντας τις εποχές του χρόνου και κάνοντας ορατό τον αγώνα κάθε σπόρου να καταφέρει να βρει τον τόπο του και να βλαστήσει. Βοηθάει έτσι τα παιδιά να κατανοήσουν το περιβάλλον ως ενιαίο σύνολο, να έρθουν σε πρώτη επαφή με τα προβλήματα του και να αντιληφθούν τον καθοριστικό ρόλο του ανθρώπου στην επίλυση τους. Παίρνει από το χέρι το παιδί και το βάζει να περπατήσει το δρόμο που ιχνηλάτησε ο Chukofsky: «Οι παραμυθάδες κοπιάζουν να διδάξουν στο παιδί , στα πρώτα του χρόνια, να συμμετέχει με ενδιαφέρον στη ζωή φανταστικών ανθρώπων και ζώων και να αποκτά τη βεβαιότητα ότι έτσι θα ξεφύγει από τα στενά πλαίσια των εγωκεντρικών του ενδιαφερόντων και συναισθημάτων».

Ηλεκτρονική ενημέρωση

Εγγραφή

Πατώντας ΟΚ θα εγγραφείτε αυτόματα στην κεντρική ενημέρωση. Εάν θέλετε να έχετε και τοπική ενημέρωση, επιλέξτε πιο κάτω. (τμηματικά θα δημιουργήσουμε και άλλες τοπικές λίστες)
Ευχαριστούμε για το ενδιαφέρον! Σύντομα θα λάβετε ένα μήνυμα επιβεβαίωσης. Οποιαδήποτε στιγμή το θελήσετε μπορείτε να σταματήσετε να παίρνετε ενημερώσεις από το Πελίτι.

Η "Κοινότητα Πελίτι" στο

f

Το κανάλι του Πελίτι στο

YouTube